Tuesday, November 20, 2012

Energy reopened

Hej Lidelsesvand.
Hverdagen er den slags tid vi fødes ind i (der kunne have været andre fysiske forhold på planeten jorden, og hverdagen ville have været umulig). Her i hverdagen kan vi (du og du) møde hinanden og gribe hinandens skuldre og være fortrolige et øjeblik, som det passer os. Føles som at blive født på ny.. I lørdags var jeg sikker på at hvert nyt menneske jeg mødte var en fordobling af en jeg allerede kendte. Jeg var rimeligt sikker i min sag, så sikker som man kun kan være på uvidenskabelige sandheder som ikke kan modbevises. Kvinder flirter med os begge, men det var mine bryster hun kiggede på. Fordoblinger. Flere afrejser. Toget er en vuggende mor som kører mig hjem. Jeg falder i søvn, mens fysikeren på sædet overfor mig taler om en diskussion mellem Leibniz og Newton (verden har taget fejl, siger han, 300 års videnskab må revurderes). Mine drømme handler stadig om at jeg går i spagat, og i samme øjeblik jeg sidder stille mister jeg følelsen af mine ben. Nervetråde overklippede. Alt besvær er væk.

1 comment:

  1. Jeg har også haft drømme hvor jeg går i spagat.
    En da gør vi det sammen i virkeligheden. Vi må
    øve os og du ringer på skype når du er klar, ok?

    ReplyDelete